تشریح و ترسیم ساختمان چشم در پایه پنجم

مورخ 29 آذرماه 1399 دانش آموزان پایه پنجم دبستان پسرانه امام حسین(علیه السلام) با استفاده از مولاژ چشم با قسمت های مختلف آن آشنا شده و سپس هر کدام تصویر زیبایی از ساختمان چشم را کشیدند.

به گزارش تبار، چشم اندام حس بینایی است که شکل کروی دارد و داخل حفره های جمجمه قرار دارد . چشم ما دارای بخش ها و لایه های متفاوت است. نور پس از عبور از قرنیه و مردمک به عدسی چشم برخورد می کند . عدسی چشم ما مانند ذره بین است و تصویر اجسام را به روی پرده حساس شبکیه می اندازد . تصویر اجسام بر روی شبکیه به شکل وارونه است و مغز انسان این تصویر را به ما درست و مستقیم نشان می دهد.

به همت معلم مربوطه سرکارخانم مولانژاد دانش آموزان پر تلاش پایه پنجم برای فراگیری بهتر و جذابتر ساختمان چشم ابتدا با استفاده از مولاژ چشم با قسمت های مختلف آن آشنا شده و سپس هر کدام تصویر زیبایی از ساختمان چشم را کشیده و اقدام به ساخت کاردستی مربوط به قسمت های مختلف ساختمان چشم ، ساخت عینک برای درک بهتر عکس العمل مردمک و عنبیه در نور کم و زیاد و.‌. کردند.

همچنین با عیوب چشم از جمله نزدیک بینی و دوربینی با رسم تصاویر آن ها بیشتر آشنا شدند و آزمایشات مربوط به این فصل را انجام دادند.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 7.5/20