بازدید از مزرعه کشاورزی / فعالیت اجتماعی پایه ششم

مورخ 6 بهمن ماه 1400 دانش آموزان پایه ششم به همراه معلم تخصصی علوم و مطالعات خود ، با بازدید از مزرعه کشاورزی با مراحل کار کشاورزان و محصولات آن ها آشنا شدند.

به گزارش تبار، گردش و بازدید علمی یکی از روش های فعال تدریس و شیوه ای مناسب برای یادگیری، یاددهی است. گردش علمی این فرصت را در اختیار دانش آموزان می گذارد که از طریق مشاهده طبیعت، مفاهیمی را که در کلاس مورد بحث قرار می گیرد بهتر در ذهن خود بپرورانند.

بدین منظور دانش آموزان پایه ی ششم دبستان پسرانه امام حسین(علیه السلام) به همراه معلم تخصصی علوم و مطالعات سرکارخانم مولانژاد ، با بازدید از مزرعه کشاورزی با مراحل کار کشاورزان و محصولات آن ها آشنا شدند.

همچنین در این گردش علمی دانش آموزان ضمن مصاحبه با مدیریت محترم دبستان سوالات خود را مطرح کردند و جناب آقای وظیفه پرست هم به تمام سوالات بچه ها با دقت و حوصله پاسخ دادند و مطالب مفیدی را هم به دانش آموزان ارائه دادند.

لازم به ذکر است که زراعت فرایند کاشت، داشت و برداشت گیاهانی است که بعد از کاشت دانه، حداکثر تا یک سال محصول می‌دهند. گندم، جو، گوجه فرنگی و هویج از جمله گیاهان زراعی هستند. در مقابل باغداری که هدف آن کشت و پرورش درختان است که بعد از یک یا چند سال محصول به بار می‌نشیند.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 10.5/20