اجرای طرح تفکیک پسماندها

آموزش اجرای طرح تفکیک پسماندها در مدرسه و تفکیک کاغذ از سایر پسماندها به دانش آموزان دبستان داده شد.
به گزارش تبار، مورخ 27 بهمن 97 تفکیک زباله از مبدا با هدف جداسازی مواد از یکدیگر به منظور جلوگیری از آلودگی بیشتر، برنامه ریزی شد تا موادی که قابل بازیافت هستند، بازیافت و مجددا به چرخه طبیعت برگردند. بدین منظور آموزش اجرای طرح تفکیک پسماندها در مدرسه و تفکیک کاغذ از سایر پسماندها در هرکلاس بطور جداگانه با مدیریت خانم گل محمدی و همکاری دانش آموزان انجام شد.
تفکیک زباله یکی از مراحل مهم در بازیافت و دفع زباله می‌باشد. شاید فکر کنیم همین که زباله‌ها را بیرون از خانه قرار دهیم تا شهرداری جمع‌آوری کند، مسئولیت خود را در قبال حفظ محیط زیست انجام داده‌ایم اما این طور نیست. متاسفانه هنوز خیلی‌ها به این باور نرسیدند که زباله‌ها را می‌توان به مواد قابل استفاده تبدیل کرد و درصد کمی هم که به این باور رسیده‌اند، هیچ تلاشی در این زمینه ندارند. شاید چون هیچوقت فرهنگ سازی مناسبی برای تفکیک زباله صورت نگرفته است.
تفکیک زباله به فرایندی گفته می‌شود که به وسیلهٔ آن زباله‌ها را از یکدیگر جدا می‌کنند تا فرایندهای بعدی به راحتی برای زباله اتفاق بیفتد. در واقع بر اساس ویژگی‌های زباله‌ها و دسته‌بندی‌هایی که وجود دارد ممکن است زباله را دفع کنند و یا بازیافت کنند که برای هرکدام روش‌های مختلفی وجود دارد و در نتیجه باز هم تفکیک بیشتری انجام می‌گیرد. به عنوان مثال در مرحله اولیه زباله‌های تر و خشک تفکیک می‌شوند. در ادامه ممکن است هرکدام از این زباله بخش‌های به کوچک‌تری تفکیک شوند.
انتهای پیام/

امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20