ساخت مدار الکتریکی و چراغ راهنمایی در پایه چهارم

مورخ 28 آبان ماه 1401 به همت معلم مربوطه سرکارخانم مولانژاد دانش آموزان توانمند پایه ی چهارم الف و ب بعد از فراگیری درس و آشنایی بامدارهای متوالی و موازی با استفاده از لامپ و دو رشته سیم و باتری اقدام به ساخت مدار الکتریکی کردند.

به گزارش تبار، انرژی الکتریکی یکی از پرمصرف ترین شکل های انرژی می باشد. برای استفاده از انرژی الکتریکی و انتقال آن به مسیری نیاز است که به آن مدار الکتریکی می گویند. دریک مدار، الکتریسته به وسیله ی باتری از یک سیم جاری شده وپس از روشن کردن لامپ ،از سیم دیگر به باتری بر میگردد.

دانش آموزان توانمند پایه ی چهارم الف و ب بعد از فراگیری درس و آشنایی بامدارهای متوالی و موازی با استفاده از لامپ و دو رشته سیم و باتری اقدام به ساخت مدار الکتریکی کردند.

همچنین دانش آموزان دریافتند در مدار موازی لامپ ها طوری بسته شده اند که از هرکدام‌جریان جداگانه ای عبور میکند و با خاموش شدن یک لامپ بقیه لامپ ها روشن می مانند. اما در مدار متوالی لامپ ها‌ پشت سرهم بسته شدند و اگر یکی از لامپ ها خاموش شود بقیه لامپ ها نیز خاموش می شوند .

در پایان دانش آموزان درباره نحوه ی ساخت مدار الکتریکی و ابزار مورد نیاز این کار و هم چنین چراغ راهنمایی توضیحاتی به دوستانشان ارائه دادند.

انتهای پیام/


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 10.5/20